Луценко не является исполняющим обязанности министра МВД
Об этом в интервью сказал народный депутат от НУНС, экс-глава ГУ МВД Украины в Крыму Геннадий Москаль, передает "Левый берег".
По его словам, ранее суд приостановил назначение Луценко и. о. министра, проведенное Кабмином после увольнения парламентом. В настоящее время дело рассматривается в апелляционном суде. «Так что кресло главы МВД зависло в воздухе. И это очень плохо, потому что есть решения, бумаги разные, которые может подписывать только министр или и.о. А Луценко, получается, не может. Вот их никто и не подписывает», - сказал Москаль.
Москаль отметил, что рассмотрение дела продолжится ориентировочно 22 февраля. Он также подчеркнул, что сам подал в отставку с поста главы крымской милиции 3 февраля, после того, как Президент Виктор Ющенко приостановил действие постановления о его назначении.
UA-Reporter.com
Комментарии
Погляд читача Одна з
Погляд читача
Одна з біблійних легенд оповідає, як колись до Бога прийшла квола І замучена житейськими негараздами жінка. Несила їй стало терпіти знущань над собою від свого чоловіка.
— Він постійно пиячить, б'є / знущається наді мною, — бідкалася жінка. Бог, вислухавши її, показав на три хрести, що лежали поруч, і мовив:
— Ось, вибирай!
Жінка спробувала бодай зрушити з місця перший : не піддався.
На другий у неї сил також не вистачило. І лише третій хрест жінці таки вдалося підняти.
— Ось бачиш,— мовив Господь, — це і є твій хрест. Забирай його. Ти змогла його підняти, і ти зможеш його нести...
І
У тихому закарпатському селі на загадкове ймення Бобовище у звичайній, скромній, але ошатній хатинці на узгірку, що нині сумно поглядає на осиротіле після смерті господаря обійстя, живе старенька мати Марія. Така собі звичайна, у нескінченних домашніх клопотах і щирих молитвах до Бога, з непідвладною рокам вродою і мудрістю пережитого, наша, українська мати.
Бог дарував їй на старість розтягнуті до вічності хвилини тривог і чекання. Чекання на рідних кровинок, які розбрелися-роз'їхалися по великих і малих світах. І хоча діти намагаються провідувати матір регулярно, сама вона вважає такі зустрічі рідкісними. З кожним роком все більше хочеться старій, щоб все було, як колись: всі діти збиралися разом із сім'ями, внуками, щоб вона могла кожного вислухати, розрадити, потішитися успіхам чи поспівчувати невдачам.
Мабуть, в тому і сила й неповторність різдвяних і великодніх свят, коли до батьківської хати, до отчого порогу з'їжджаються усі діти, аби у спілкуванні з матір'ю набратися сил і мудрості і вже відтак роз'їхатися по своїх гніздах і своїх «великих» роботах. Мати Марія у такі щасливі миті не натішиться своїми нащадками: найстарша, донька Марія із сім'єю, приїхала аж із Рівного, хлопці Михайло, Василь та Іван — з Ужгорода. І хоч всі вже стали людьми поважними, докторами наук, професорами, нейрохірургами, великими керівниками, для матері всі вони — маленькі діти.
Отак зберуться за святковим різдвяним столом, як у дитинстві, помоляться, батька згадають, і серце матері наповнюється силою від усвідомлення того, що недаремно зі своїм покійним Михайлом все життя трудилися, недаремно несли свій нелегкий хрест.
Так було у бобовищанській хатинці на Різдво завжди.
Лише цього року вийшло не зовсім так. Бо з'їхалися до матері всі, окрім наймолодшого, Івана.
Але мати, як завжди, заспокоює себе і рідню. Не треба гнівити Бога. Та й Іванко не винуватий. Бо на все воля Господня...
Ще її покійний Михайло любив казати, що Бог нікому не дає такої ноші, щоб людина не могла її подужати, і що дужча духом людина, то тяжчі випробування на неї чекають, то тяжчий у неї хрест.
II
Старий Михайло Різак, якого у Бобовищі пам'ятають не лише як чоловіка побожного, керівника церковної двадцятки, але й начитаного і мудрого, мав ще й хист пофілософствувати. Сам набачився всього на своєму віку. Але вчив дітей не боятися труднощів, йти прямою дорогою і не збиватися на манівці, щоб людям завжди можна було прямо дивитися в очі.
«Людина, як І дерево, — часто міркував старий, — чим більше її шарпає негода, гнуть вітри, а вона не ламається, навпаки, стає міцнішою, випростовується, —тим більшого вона варта».
Цю батьківську науку діти засвоїли залізно. Та й як було не засвоїти! Батько був не лише роботящим, розважливим і добрим. Але й часто суворим. Пізніше, як хлопці підростуть, зрозуміють, що — справедливо суворим. Як зрозуміють і те, що недаремно батько привчав до молитов і віри. Хоча у сімдесяті минулого століття молитися, ходити до церкви вже навіть серед сільської молоді було не в пошані. Комуністична ідеологія зробила свою справу. Але старий Різак комуністів не боявся і дітей учив не боятися і дослухатися до слова Божого. Хотіли хлопці того чи ні, але мусили. Щоб батька не прогнівити.
Найменшому, Іванкові, найбільше вкарбувалися у пам'яті батькові оповіді про Ісуса і зрадника-Іуду. Хлопчина від таких розповідей одразу злився і готовий був відлупцювати і вбити оцього Іуду, аби не допустити зради І розправи над Ісусом.
Але батько заспокоював малого: «Ісус постраждав за гріхи наші. Але воскрес із мертвих. Бо на те була воля Божа. А Іуду Бог покарав. Іуда повісився». «Головне, синку, —додавав батько, — щоб ми, люди, не уподібнювалися до Іуди і ніколи не ставали на шлях зради».
Пізніше, вже у дорослому житті, ці батькові слова Іван згадуватиме не раз...
Ill
Чи не правду кажуть, що жодна школа, жоден вуз не замінить батьківської науки, того, що дається дитині у сім'ї. Заповіді батька і матері, які ґрунтувалися на Божих заповідях, стали для дітей тими благодатними зернами добра, порядності, любові до людей, які з часом проросли рясними сходами.
Івана, як і-його старших сестру і братів, щире батьківське благословення І успіхи супроводжували повсюдно, де б він не був, чим би не займався.
На відмінно закінчив школу, профтехучилище, успішно відслужив армію, без будь-якої підтримки вступив у вуз, потім аспірантуру, захистив кандидатську дисертацію, самотужки, без високих покровителів, торував свою професійну, політичну і громадську кар'єру.
Працелюбність і настирливість, загострене почуття справедливості, ініціативність та вміння долати перешкоди цінувалися у всі часи. Вени завжди були притаманні Івану. Але йому таланило ще й на те, що його природні дані лідера ніколи не залишалися непоміченими людьми, які його оточували. Після того як молодого науковця і запального молодіжного лідера запросили на роботу в облдержадміністрацію, він крок за кроком піднімався вгору. Цей шлях вчорашнього сільського хлопця можна було вважати блискавичним — від інструктора оргвідділу — до першого заступника керівника області вже у 35-річно-му віці. Але разом з тим цей шлях був вимучений постійними психологічними і фізичними стресами. Невибагливий до себе, непримхливий, а, скоріше, аскетичний у побуті, Іван повністю віддавав себе роботі, не шкодуючи ні часу, ні сил. При цьому 15 років він із сім’єю жив у студентському гуртожитку. Навіть уже будучи першим заступником голови облдержадміністрації, жив на квартирі, яку лікарі «швидкої допомоги», які приїхали до «великого начальника» на виклик, з подивом характеризували як «дуже вже скромненьку». Але на це він не звертав уваги. Хотілося зробити якомога більше для людей, охопити щонайширше коло проблем. Хотілося робити так, щоб не соромно було людям дивитися в очі. І його жертовність приносила плоди.
За Іваном завжди тягнулися люди. До його думок дослухалися. І старші, і молоді. Особливо це виявилося, коли він очолив обласну організацію об'єднаних соціал-демократів. Із традиційної партійної організації він зумів перетворити ЇЇ у найпотужнішу на теренах краю політичну силу.
За громадою професійних, громадських і політичних обов'язків і не помітив, як організм почав слабнути., став не витримувати навантажень. Лікарі, до яких він звертався лише у крайніх випадках, невдовзі виявили цукровий діабет. Потім гіпертонію. Потім ще низку хвороб. Але він опирався болячкам. Не звертав вагу на мікроінфаркти. Намагався викроїти час, щоб позайматися спортом, не залишав улюблений ще з рідного Бобовища футбол. Найкращими ж ліками від усіх хвороб для Івана завжди залишалися поїздки до отчого дому, до батьків, спілкування з якими його бадьорило і знімало всі стреси. Добре слово і підтримка батьків йому ставали дедалі потрібнішими, бо попереду на нього чекали тяжкі, жорстокі випробування.
IV
У тому, що за два тисячоліття людина мало змінилася, а біблійні історії, які так любив розповідати батько, залишилися актуальними, Іван переконався саме на межі тисячоліть. Гріховне прагнення влади, жадоба володіти всім і всіма призвели у 2001 році певних політиків до так званої масової департизації. З'явилися люди, які мали багато грошей. Дуже багато. Але їм бракувало впливу, поплічників, однодумців. їм було мало влади.
В Івана ніколи не було великих грошей, але в нього був авторитет, були друзі, однопартійці, яких він, як їхній лідер, просто як звичайний християнин, зрадити не міг. Тому й змушений був піти з облдержадміністрації, залишитися без роботи. Піти до тих, з ким жив спільною вірою і прагненнями.
Він мужньо переніс зраду тих поодиноких вчорашніх своїх колег, які продалися «за тридцять сріберників». Це хлопчиськом він прагнув відлупцювати зрадника Ісуса, але з роками навчився прощати, згадуючи батькове «на все воля Божа».
V
Витримка і терпіння допоможуть Іванові невдовзі повернутися в облдержадміністрацію, а у 2002 році навіть стати народним депутатом України, очолити один із провідних парламентських комітетів. Потім йому запропонують стати керівником області. Він, маючи міністерську посаду і відповідну зарплату при не такому вже й напруженому ритмі роботи, на подив багатьох згодиться. Аби повернутися до закарпатців. Аби бути ближче до рідного Бобовища. До батьків.
VI
Його вороги скаженіли. Він ще не приїхав із Києва, а олігархи краю вустами своїх сатрапів вже плювали йому в обличчя. А мудрий Іван просто взявся до роботи, повертав людям зароблені, але заборговані мільйони, будував дороги, мости, лікарні, церкви, вокзали. Примушував чиновників, нутро яких він добре знав, не відсиджуватися в кабінетах, а працювати на повну силу. Якщо не справлялися, не витримували ритму, звільняв. Але при цьому не залишав на вулиці. Шукав ту ділянку роботи, на якій би людина могла реалізувати себе.
За два роки свого губернаторства він зробив стільки, скільки не було зроблено його попередниками за десять років. Прості люди це оцінили. Ті, хто тоді не хотів або не міг оцінити, починають оцінювати тепер, коли вже добре видно результати роботи його наступників.
По-своєму це оцінили і вороги. Успіхи Івана викликали дедалі більшу лють у його політичних противників. Останні розуміли, що з часом, навіть відвоювавши в Івана крісла і посади, вони ніколи не зроблять того,, що зробив він. І прагнули розправи над ним.
VII
Після того, як він мирно залишив крісло губернатора і повернувся до своїх людей, до тих, кому був вірний завжди, до останнього, його запросили в обласний Білий дім вже нові хазяї. В області вже почалися масові політичні репресії проти тих, хто «був разом з ним». Івану нові хазяї з лагідною лицемірною посмішкою відомого героя Євангелія запропонували зректися всього, що він досяг, зректися своїх однопартійців, друзів, соратників, політики. Мовляв, так краще буде для нього...
Він міг передбачити, що після того, як відмовить, його самого і його соратників ще з більшою силою цькуватимуть, обпльовуватимуть у пресі, поширюватимуть про нього і його родину найстрашніші і найбез-глуздіші чутки. Але того, що почалося пізніше, навіть у страшному сні уявити було важко.
Нові інквізитори, які кучкувалися, були або родичами, або кумами, швидко придумали проти нього купу злочинів. Хтось ніби спробував заперечити, що, мовляв, цей чоловік не винен. Але куми «при дворі» кричали: «Винен, винен! За ґрати його!»...
VIII
Чи то дивний збіг обставин, чи то, як казав старий Михайло Різак, воля Божа, майже в саму Великодню п'ятницю біля одного із найвеличніших православних храмів Закарпаття, зводити який допомагав і сам Іван, він прогулювався з друзями. З машини, яка під'їхала і несподівано зупинилася біля нього, вискочили озброєні у масках дужі спецназівці. Іван не пручався і спокійно дав закувати себе в наручники. Він, невисокий на зріст, блідий від хвороби, прямо дивився тренованим хлопцям в очі. А вони чомусь відвертали і так заховані за масками погляди. Можливо, і їм у дитинстві хтось із батьків читав біблійні сюжети про Іуду і Христа?..
Можливо. Бо у в'язницю того дня закарпатські міліціонери, у більшості своїй християни, хворого екс-губернатора Закарпаття Івана Різака так і не відправили.
Відправили його вночі. Щоб менше простого люду побожного Ужгорода бачило.
IX
Ще не так давно Іван, як губернатор, «підганяв» будівельників зводити чимскоріш обласний кардіоцентр на околиці Ужгорода, який мав лікувати хворих на серце закарпатців і якого в області взагалі не було. До губернаторства Івана цю лікарню зводили майже 25 років. Зводили, казали «нема грошей», розкрадали, потім знову зводили, і знову розкрадали. Він її довів до пуття за неповні два роки. Знав, що колись, можливо, і сам тут лікуватиме своє хворе серце...
Тої травневої ночі 2005-го звичний спокій кардіоцентру перервало гарцювання чи то вояків, чи то спецназівців. Вони шеренгами піднімалися до палати, де лежав Іван. Хворі прокидалися, шоковані лікарі і медсестри здригалися від побаченого, спочатку намагаючись протистояти автоматникам, а потім, зрозумівши, що все даремно, закривали від страху очі. А вояки-спецназівці, виконуючи грізні накази командирів, напівосвітленими коридорами і сходинками долілиць тягли Івана на задуману новими-старими «царями» розправу. Іван не непритомнів, але мовчав. Хоча так і хотілося, напевно, сказати в ту мить: чи відаєте, хлопці, що робите?..
X
Якби старий Михайло Різак дожив до сьогоднішніх днів, він би міг гордитися своїм найменшим сином. Так , як завжди ним гордився. Бо не зрадив батьковій науці і не зламався Іванко ні за сірими тюремними мурами слідчого ізолятора, ні під тиском брутальних наклепницьких доносів сучасних іуд, ні під пресом тяжких хронічних хвороб. Бог дарував йому силу з честю пройти тернистий шлях знущань і політичного мордобою на шляху до правди, яка неодмінно восторжествує.
ХІ
Сказано в Біблії: «не суди да не судим будеш». Дехто з нинішніх можновладців, хто так страшенно домагався розправи і суду над колишнім губернатором Закарпаття Іваном Різаком, сьогодні, коли в суді сфальсифікована від А до Я справа розвалюється, у розпачі. І не так з того, що за надуманими ними, відверто непрохідними статтями «покарати» або й знищити непоступливого Івана Різака їм не вдається... Більше з того, що їм так і не вдалося зігнути і зламати його крицевий , бобовищанський дух . Більше з того, що не зрікся він своєї віри в торжество справедливості , віри у справжні , людські цінності і ні на мить не став зрадником, не спокусився на «30 срібеників». Не збився на манівці. Хоча як улесливо вони йому пропонували! Нібито «заради його ж земного блага»… Але він відрікся від «Їх» благ. І жодного разу не порушив батькового заповіту: не уподібнюватися ніколи Іуді. Він чесно і з гідністю несе свій хрест. І в цьому, мабуть, його непоборна сила. І як політика, і як лідера. Як людини і християнина.
XIІ
У тихому закарпатському селі на загадкове ймення Бобовище у побожному пості вже поволі готуються до різдвяних коляд. У звичайній, скромній, але ошатній хатинці на узгірку, що нині сумно поглядає на осиротіле після смерті господаря обійстя, старенька мати Марія, провівши з двору нову групу колядників, у перші дні Нового, 2007 року, самотньо зайде у хату і стане на коліна перед образом Святої Богородиці, аби помолитися за свого покійного чоловіка Михайла, за дітей, онуків, і, особливо, за найменшого сина, Іванка. На минуле Різдво він не прийшов поколядувати їй. Але вона — мати. Вона вірить, що на це Різдво, ось-ось він обов’язково прийде, ще удосвіта двері її світлиці відчиняться, і усміхнений Іванко скаже: « Христос родився, мамо!»...